De NRC-cijfers: een wonderbaarlijke stijging?

Peter Casteels
(Grafiek www.journalismlab.nl)
(Grafiek www.journalismlab.nl)
(Grafiek www.journalismlab.nl)
(Grafiek www.journalismlab.nl)

Hij concludeert dat NRC de afgelopen jaren veel traditionele abonnees is verloren - in 2000 nog 240.000 naar 152.000 in 2012 -, maar dat die daling wordt goedgemaakt door deelabonnementen (enkel de weekendkrant), digitale abonnementen en goedkopere actie-abonnementen. Als je die allemaal optelt, kom je uit bij de stijging waar Peter Vandermeersch graag mee uitpakt.

Ondanks dit stijgende aantal abonnees neemt het bereik van de krant sinds 2009 af. Dat wordt berekend op basis van een lezersonderzoek.

LEES OOK
Peter Casteels / 29-10-2012

Geert Mak antwoordt Peter Vandermeersch

Geert Mak laat zich niet kennen, en schrijft terug aan Vandermeersch.
peter vandermeersch
Charlotte Doolaege / 18-05-2012

Vandermeersch onder vuur in Vrij Nederland

Peter Vandermeersch, hoofdredacteur van NRC Handelsblad, krijgt in Vrij Nederland veel kritiek te verduren voor zijn harde leidersstijl en grote marktgerichtheid.
peter vandermeersch